Spørgsmålstegn

Reklamation

Har jeg reklamationsret på mit køb?

Ja, du har 24 måneders reklamationsret på køb foretaget i Daells Bolighus og på daells-bolighus.dk. Reklamationsretten gælder for alle varer købt til privat brug.

Hvad dækker reklamationsretten?

Reklamationsretten dækker fejl og mangler der var til stede, eller hvor årsagen til fejlen var til stede, ved modtagelse af varen. Alment slid og brugsspor, samt skader opstået ved fejlagtig brug af produktet eller skadeforvoldende adfærd, er ikke omfattet af reklamationsretten.


Bemærk, at eventuelle skader på det sorte transportstof under sofaen, ikke er dækket af reklamationsretten. Stoffet er monteret for at beskyttes sofaen under transporten og betragtes dermed som en del af emballagen. Er stoffet til gene, kan det blot fjernes.

Mine varer er blevet skadet under transporten, hvad gør jeg?

Er dine varer blevet leveret af os, og er blevet skadet under transporten, er det vigtigt at dette bliver noteret ved modtagelse af varen. Har du skrevet under for modtagelsen, med forbehold for eventuelle skader, vil ødelagte varer naturligvis være dækket af reklamationsretten.

Hvordan reklamerer jeg?

Ønsker du at reklamere over et af vores produkter, bedes du udfylde vores reklamationsformular. For at kunne behandle din reklamation og sikre dig en hurtig afgørelse, er det vigtigt, at du medsender den fornødne dokumentation, herunder en kopi af din kvittering samt de påkrævede billeder/videoer. Du finder vores reklamationsformular her.

Min reklamation er blevet godkendt, hvilke muligheder har jeg?

Hvis det viser sig, at din vare har fejl eller mangler, vil du blive tilbudt en af følgende løsninger:


  1. Reparation eller erstatning af beskadiget del
  2. Omlevering af varen
  3. Afslag i prisen
  4. Ophævelse af købet (kun mulig hvis varen ikke kan repareres eller erstattes)


Min reklamation er blevet afvist, hvordan klager jeg over afgørelsen?

Som forbruger har du ret til at klage over afgørelsen i en reklamationssag. Du kan rette henvendelse til forbrugerklagenævnets center for klageløsning.


Du kan læse mere om dine rettigheder som forbruger her

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål?

Så kan du læse mere i vores handelsbetingelser.

​​​​​​​Ellers er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice her eller på tlf. +45 43 20 88 88.