• Bedre råd. Ærlige priser. Med garanti.
  • Faste lave priser 365 dage om året.
Spørgsmålstegn

Spørgsmål om reklamation

Har jeg reklamationsret på mit køb? Og hvor længe er den gældende?

Ja, du har 24 måneders reklamationsret på køb foretaget i Daells Bolighus og på www.daells-bolighus.dk. Reklamationsretten gælder for alle varer købt til privat brug.

Hvad er reklamation? Og hvad dækker reklamationsretten?

Reklamationsretten dækker fejl og mangler der var til stede, eller hvor årsagen til fejlen var til stede, ved modtagelse af varen. Alment slid og brugsspor, samt skader opstået ved fejlagtig brug af produktet eller skadeforvoldende adfærd, er ikke omfattet af reklamationsretten.


Bemærk, at eventuelle skader på det sorte transportstof under sofaen, ikke er dækket af reklamationsretten. Stoffet er monteret for at beskyttes sofaen under transporten og betragtes dermed som en del af emballagen. Er stoffet til gene, kan det blot fjernes.

Hvad er forskellen på reklamation og garanti?

Du har altid 24 måneders reklamationsret. Nogle varer har derudover en ekstra garanti. Bemærk, at garantier ofte kun gælder dele af varen.

Skal jeg have en faktura eller kvittering for at kunne reklamere?

Det kan være nødvendigt, at du skal fremvise din kvittering. Men hvis du har oplyst dit telefonnummer ved bestilling, kan vi finde din ordre og hjælpe dig, uden brug af kvittering.

Mine varer er blevet skadet under transporten, hvad gør jeg?

Hvis dine varer er blevet leveret af os, og er blevet skadet under transporten, er det vigtigt at dette bliver noteret ved modtagelse af varen. Har du skrevet under for modtagelsen, med forbehold for eventuelle skader, vil ødelagte varer naturligvis være dækket af reklamationsretten.


Hvis emballagen er beskadiget ved levering eller bærer synlige tegn på defekt, skal du straks gøre fragtmanden opmærksom på dette. Du skal bede om, at der skriftligt gøres forbehold ved modtagelsen, for eventuelle skader på indholdet. I nogle tilfælde vil det være muligt at notere dette i feltet, hvor du underskriver på fragtmandens tablet.


Hvis du underskriver uden at have skriftlig dokumentation på forbeholdet, vil varen blive betegnet som leveret uden skader. Så vær opmærksom!


Alternativt kan der nægtes modtagelse af varen. I dette tilfælde skal Daells Bolighus' kundeservice straks efter afvisningen kontaktes + 45 43 20 88 88. Hvis vi ikke bliver informeret herom straks, vil den afviste levering blive betegnet som en forgæves levering, og der vil blive opkrævet et gebyr, svarende til fragtens fulde værdi.

Hvordan reklamerer jeg?

Ønsker du at reklamere over et af vores produkter, bedes du udfylde vores reklamationsformular. For at kunne behandle din reklamation og sikre dig en hurtig afgørelse, er det vigtigt, at du medsender den fornødne dokumentation, herunder en kopi af din kvittering samt de påkrævede billeder/videoer. Du finder vores reklamationsformular her.

Hvor lang behandlingstid er der på en reklamation?

Vi bestræber os på at besvare din første henvendelse, indenfor 48 timer.

Opret din reklamation i kontaktformularen, som du finder her.

Kan jeg indlevere min reklamation i butikken?

Vi anbefaler, at du udfylder vores reklamationsformular, som du finder her.

Min reklamation er blevet godkendt, hvilke muligheder har jeg?

Hvis det viser sig, at din vare har fejl eller mangler, vil du blive tilbudt en af følgende løsninger:


  1. Reparation eller erstatning af beskadiget del

  2. Omlevering af varen

  3. Afslag i prisen

  4. Ophævelse af købet (kun mulig hvis varen ikke kan repareres eller erstattes)


Min reklamation er blevet afvist, hvordan klager jeg over afgørelsen?

Som forbruger har du ret til at klage over afgørelsen i en reklamationssag. Du kan rette henvendelse til forbrugerklagenævnets center for klageløsning.


Du kan læse mere om dine rettigheder som forbruger her.

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål?

Så kan du læse mere i vores handelsbetingelser eller leveringsbetingelser.

​​​​​​​Ellers er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice her.