Håndtryk

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

A/S Daells Bolighus

C/O Harald Nyborg A/S

Gammel Højmevej 30, Højme

5250 Odense SV

CVR-nr. 15110589

Mailadresse: info@daells-bolighus.dk

Telefonnummer: +45 43 20 88 88


OBS! Vær opmærksom på, at returneringer foregår til anden adresse:

Daells Bolighus

Ejby Industrivej 27

2600 Glostrup

Personlige oplysninger

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mailadresse


Vi foretager registreringen af dine personoplysninger, med det formål at kunne levere varer til dig. Som registreret hos Daells Bolighus, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret om dig. Alle henvendelser vedr. persondata rettes til info@daells-bolighus.dk.


Personoplysningerne registreres hos Daells Bolighus A/S, og oplysningerne hverken videregives eller sælges til tredjemand. Din e-mailadresse samt dit mobilnummer, videregives dog til vores transportører, i forbindelse med afsendelse af pakker og levering med fragtmand. Oplysningerne videregives, så du kan modtage oplysninger der vedrører din levering. For at sikre bedst mulig kundeservice, tillader vi os desuden at give din mailadresse til Trustpilot, i håb om du vil vurdere din oplevelse med handlen hos os.

Nyhedsbrev

Hos Daells Bolighus, gør vi os umage for at følge gældende regler og love for god markedsføring. Derfor sender vi kun nyhedsbreve til modtagere, som selv har valgt at tilmelde sig. Vi garanterer, at vi ikke videregiver eller sælger din e-mailadresse til andre virksomheder.


Afholdes der konkurrence, vil vinderen blive nævnt på vores hjemmeside.


Du kan til hver en tid afmelde vores nyhedsbrev, ved at benytte linket nederst i mailen.

Priser

Alle priser er inkl. 25% moms.


Priser på tilbudsvarer, gælder kun i en tidsbegrænset periode eller til varen er udsolgt. Vi forbeholder os ret til at annullere handlen, hvis der er tale om åbenlyse prisfejl.​​​​​​​

Prisgaranti

Du kan trygt handle i Daells Bolighus. Med vores prisgaranti, er du sikret markedets laveste pris. Finder du en lavere pris på en identisk vare, inden for samme uge, refundere vi dig differencen. Skal du benytte dig af vores prismatch, skal du blot henvende dig i en af vores butikker med din kvittering samt dokumentation i form af en annonce, et katalog eller lign.


Prisgarantien forudsætter, at varen er lagerførende hos den prismatchende virksomhed. Vi prismatcher kun mod nationale konkurrenter og kun mod fysiske butikker. Prismatch er ikke gældende ved udsalg, kampagner og øvrige tilbud.  

Betaling

Der kan betales med følgende nordisk udstedte betalingskort:

  • Dankort
  • VISA/Dankort
  • VISA
  • MasterCard
  • Visa Elektron
    ​​​​​​​

Det er gratis at benytte betalingskort, da vi betaler alle gebyrer.


Ved køb på daells-bolighus.dk, trækkes beløbet for dit køb, først når varen afsendes fra vores lager. Alle oplysninger om kortnummer og udløbsdato bliver krypteret af vores betalingsformidler (DIBS).


For at handle på www.daells-bolighus.dk skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af et gyldigt betalingskort.

Afgivelse af ordre

Når du afgiver en ordre hos Daells Bolighus, modtager du en kvittering på dit køb. På kvitteringen fremgår hvilke varer du har bestilt samt beløbet du har handlet for. Det kan forekomme at nogle varer er restordre, selvom de er vist på vores hjemmesiden. I disse tilfælde vil du modtage besked herom.


Når vi sender dine varer, vil du modtage en ordrebekræftelse.


Du vil sammen med din forsendelse, modtage en faktura. Fakturaen skal kunne fremvises ved eventuel returnering eller reklamation.


Daells Bolighus forbeholder sig retten til at annullere din ordre, såfremt der har været tale om åbenlyse prisfejl eller lign.

Annullering af ordre

Har du ikke modtaget en ordrebekræftelse/faktura og er din ordre endnu ikke effektueret af Daells Bolighus kan du annullere din bestilling. Ønsker du at annullere din ordre, skal du kontakte kundeservice på tlf. + 45 43 20 88 88 eller e-mail info@daells-bolighus.dk.


Er varerne pakket eller allerede afsendt, kan du ikke længere annullere din bestilling men du kan naturligvis benytte din fortrydelsesret.  

Fortrydelsesret (dag 1-14)

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.


Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.


Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.


Send en mail til info@daells-bolighus.dk eller benyt standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.


Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.


Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at varen returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.


Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for større møbler.

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste 799 kr.


Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Specialfremstillede møbler købt i vores fysiske butikker, kan ikke returneres.


Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage.


Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.


Er dit køb foretaget på www.daells-bolighus.dk, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Har du købt varer i vores fysiske butikker, tilbagebetales dine fragtomkostninger ikke.


Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.


Varen sendes til:

Ejby Industrivej 27

2600 Glostrup


Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen eller som afleveres på adressen med forudgående aftale herom.

Fortrydelsesret (dag 15-30) – Tryghedsgaranti

Efter de lovpligtige 14 dages fortrydelsesret har du mulighed for at fortryde varen op til 30 dage efter modtagelse af vare.


Varer købt på www.daells-bolighus.dk, kan returneres i 30 dage efter modtagelse af ordren. Er varen ubrugt og i original emballage, refunderes den fulde købesum, til det betalingskort der er brugt ved bestillingen. Returneres kun dele af en ordre, refunderes fragtgebyret ikke. Har du afprøvet varen, hæfter du for eventuel værdigforringelse. Daells Bolighus forbeholder sig retten, til at vurdere varens gensalgsværdi.


Du bærer ansvaret for varen, indtil den igen er os i hænde.


Returret i fysiske butikker

Du har 30 dages returret på køb foretaget i vores fysiske butikker. Returretten er kun gældende for ubrugte varer, i original ubrudt emballage. Du afholder selv eventuelle fragtomkostninger for levering og returnering.   ​​​​​​​

Reklamationsret ved fejl og mangler

Når du handler i Daells Bolighus og på daells-bolighus.dk, har du naturligvis 24 måneders reklamationsret. Det er vigtigt at der reklameres inden for rimelig tid. Reklamationsretten dækker fejl og mangler der var til stede, eller hvor årsagen var til stede, da du modtog varen. Er fejlen/skaden opstået, som følge af fejlagtig brug eller skadeforvoldende adfærd, vil reklamationen ikke blive godkendt. Godkendes reklamationen, sørger vi for enten reparation, ombytning, nye reservedele, eller en aftalt dekort eller ophævelse af købet afhængig af den konkrete situation.


Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.


Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Immaterielle rettigheder

Enhver leverance af produkter sker med respekt af de pågældende producenters immaterielle rettigheder, og sælger er uden ansvar af nogen art for købers handlinger i strid med disse rettigheder.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice på service@daells-bolighus.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via klageportalen for Nævnenes Hus.


For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højest 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.


Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-kommissionens klageportal her – https://ec.europa.eu/consumers/odr.

Kundeservice

Vi er klar til at hjælpe dig telefonisk i nedenstående tidsrum:


Kundeservice +45 43 20 88 88

Mandag til lørdag: 10.00-17.00

Søndag: Lukket


Butikker + 45 43 20 88 88

Mandag til fredag: 10.00-19.00

Lørdag og søndag: 10.00-17.00


Webshop og Click & Collect

Mandag til fredag: 10.00-16.00

Lørdag og søndag: Lukket


Vi træffes ikke på helligdage.

Skriftlige henvendelser kan sendes via www.daells-bolighus.dk eller på mail service@daells-bolighus.dk. Du kan forvente svar inden for 48 timer i hverdagene.

Persondatapoltik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • Emailadresse


Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Derudover videregiver din e-mail til Trustpilot.


Personoplysningerne registreres hos A/S Daells Bolighus og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.


Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.


Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.


Den dataansvarlige på www.daells-bolighus.dk er A/S Daells Bolighus.


Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@daells-bolighus.dk.

Standardfortrydelsesformular

Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende.


Hent formularen her.

Erhvervskunder og B2B

Reklamation og mangler

Ved levering skal køber straks foretage en sådan undersøgelse af det solgte, som ordentlig forretningsbrug kræver. Hvis køber vil påberåbe sig en mangel, skal køber straks give sælger besked. Opdager køber, eller burde have opdaget manglen og ikke reklamerer som anført, kan køber ikke senere gøre manglen gældende. Sælger kan frit vælge at afhjælpe manglen eller foretage omlevering. Såfremt sælger anmoder derom, skal køber umiddelbart efter reklamationen, for købers regning og risiko, returnere den angiveligt mangelfulde vare til sælger i forsvarlig emballage. Sælger forbeholder sig ret til kun at modtage den angivelig defekte del. Reklamationer på mangler og brækage forårsaget i erhvervsmæssige sammenhænge accepteres ikke.


Forbehold for priser og ordrebekræftelse

Vi forbeholder os ret til at begrænse antallet af solgte enheder til særlig markedsført pris, da vi altid vil prioritere salg til private.

E-mailen, der modtages efter at en ordre er gennemført, er således alene en kopi af indkøbskurven, og ikke Daells Bolighus accept på at handlen gennemføres.

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 23. juni 2022